jooga-joogaopettajat-parsvakonasana-joogastudio.jpg

TUNTIKUVAUKSET

Kokeile erilaisia tunteja ja löydä ihanimmat, juuri sinulle sopivat joogamuodot.


Infrapunalamppujen miellyttävässä lämmössä tehty joogaharjoitus lisää lihasten venyvyyttä sekä nivelten liikkuvuutta ja mahdollistaa siten asentojen työstämisen pidemmälle ja syvemmälle lyhyemmässä ajassa. Harjoituksen aikana syke nousee ja verenkierto paranee. Infrapunasäteily kiihdyttää verenkiertoa, aktivoi kehon vastustuskykyä sekä lievittää stressiä ja ihon ongelmia. Lisäksi elimistö puhdistuu, sillä hikoilun kautta elimistöstä poistuu aineenvaihdunnassa syntyviä kuona-aineita.

On tärkeää tuntea oman kehon rajat ja nestetasapaino. Muista juoda paljon vettä päivän aikana jo ennen harjoitusta. Liian vähäinen nesteen saanti voi johtaa lihaskramppeihin tai päänsärkyyn. Hot yoga-tunnille tarvitset mukaan pyyhkeen ja vesipullon. Muuten tuntien kulku seuraa jo tuttuja kuvioita flow, yin ja yin & yang tuntikuvausten mukaan.


Tunti koostuu turvallisista mutta tehokkaista perinteisen hathajoogan asana-sarjoista, joissa keskitytään erityisesti luomaan ja vahvistamaan yhteyttä voiman, liikkeen, hengityksen ja katseen kohdistamisen välillä. Näin saadaan aikaan kokonaisvaltaisesti kehoa ja mieltä tasapainottava, vahvistava ja rauhoittava harjoitus, joka myös auttaa parantamaan keskittymiskykyä. Sali lämmitetty noin 30c. Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille.


Dynaaminen hathajooga tunti, jossa liikutaan sulavasti hengityksen tahdissa liikkeestä toiseen. Tunti sopii sinulle, joka olet jo joogannut jonkun aikaa ja kaipaat hieman haastetta harjoitukseesi. Etenemme liikkeissä hieman haastavampiin asanoihin jotka vaativat kehon hallintaa, mielen keskittymistä ja myös oman kehon kuuntelua. Ethän tule tälle tunnille puolikuntoisena. Teemat vaihtuvat viikoittain ja harjoittelemme myös erilaisia käsitasapainoilu liikkeitä ja inversioita. (Ylösalaisin liikkeitä)


Aamun flow-harjoitus on rauhallinen ja virkistävä tapa herätellä mieli ja keho uuteen päivään. Tunnilla keskitytään hengityksen ja liikkeen yhdistämiseen erilaisten harjoitusten kautta. Tunti etenee rauhallisessa tahdissa alun lämmittelevistä liikkeistä dynaamisempaan osioon. Sopii sekä aloitteleville joogan harrastajille että pidempään harjoitusta tehneille. Jokainen voi vartioida tuntia oman tuntemuksen mukaisesti joko voimakkaammaksi tai lempeämmäksi.


Joogaharjoitukset voidaan jakaa yang- ja yin-tyyliin. Useimmat joogamuodot painottavat enemmän yang-tyylin harjoituksia, jotka keskittyvät lihaksiin. Tyypillinen esimerkki yang-joogasta on astangajooga. Joogamaailman uusi tulokas yin-jooga keskittyy lihasten sijaan sidekudosten venyttämiseen ja vahvistamiseen. Erityistä huomiota kiinnitetään lantion alueen kireyden poistamiseen.

Yin-joogan perusperiaatteena on harjoituksen tekeminen lihakset mahdollisimman rentoina, jolloin vaikutus kohdistuu sidekudoksiin. Venytykset ovat pitkiä, useita minuutteja kestäviä, sillä sidekudokset tarvitsevat aikaa venyäkseen. Yin-jooga sopii kaikille.


Yin & Yang tunti alkaa dynaamisella ja energisellä harjoituksella, joka virkistää mieltä ja kehoa. Dynaaminen yang-harjoitus sisältää erilaisia aurinkotervehdyksiä, asanoita ja niiden variaatioita. Tutkimme asanan vakautta ja joustavuutta hengityksen ja kehon luonnollisen linjautumisen kautta. Yin joogassa avaamme hengityksen avulla pitkillä venyttävillä asennoilla energiakanavia, meridiaaneja. Keskitymme rentouttamaan ja hiljentämään mieltä.


Tervetuloa oppimaan itsestäsi, ja opettelemaan vuosituhansia vanhaa joogatraditiota, kundaliinijoogaa, Yogi Bhajanin oppien mukaisesti. Kundaliinijooga on dynaamista ja meditatiivista joogaa. Se kehittää fyysistä kuntoa, vahvistaa hermostoa ja tasapainottaa hormonitoimintaa. Se nostattaa ihmisen tietoisuuden tasoa. Keho notkistuu ja voimistuu. Kundaliinijooga tasoittaa tunne-elämää, lievittää stressiä ja lisää luovuutta ja itsetuntemusta. Sitä kutsutaan myös tietoisuuden joogaksi.

Fyysisten liikesarjojen lisäksi oppitunti sisältää meditaatiota, hengitysharjoituksia, syvärentoutusta ja mantroja. Tämä monipuolisuus tekeekin kundaliinijoogasta kokemuksellisesti vaikutuksiltaan rikkaan ja voimakkaan. Harjoitus on yksinkertaista ja sopii kaikille ikää, kokoon tai kokemukseen katsomatta. Kundaliinijooga auttaa elämään läsnä tässä hetkessä ja kokemaan sisältäpäin kumpuavaa onnellisuutta.


Jooga core tunti on dynaaminen joogaharjoitus jossa pääpaino on keskivartalon vahvistuksessa ja syvien lihasten aktivoinnissa.




Sulata jumit tällä autuaalla yin-joogamaisella tunnilla. Triggerpiste on solmuke lihassäikeessä, jossa useat lihasssyt ovat pysyvästi supistuneet eli triggerpiste pitää lihasta pysyvästi jännittyneenä.Trigger-pisteitä avataan tennispallojen, tiilien ja asanoiden avulla. Manipuloimalla näitä pisteitä saadaan lihas rentoutumaan, verenkierto jälleen suhisemaan ja useimmilla myös ruuansulatus paranee. Muista ottaa tälle tunnille iso vesipullo mukaan, jotta saadaan kuonat huuhdottua heti pois!


harjoittelu kehittää ryhtiä, voimaa, kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä kehon tietoisuutta ja koordinaatiokykyä. Harjoituksissa pyritään liikkeen tuottamiseen ’sisältä ulos’ (syvien lihasten aktivoiminen), fysiologisesti oikeisiin liikeratoihin ja syventämään hengitystä. Pilatesharjoitelun avulla on mahdollista oppia käyttämään kehon lihaksia ja niveliä tasapuolisesti, jolloin liian aktiiviset lihakset rentoutuvat ja keskivartalon ryhtiä tukevat lihakset vahvistuvat. Liikkeiden teho perustuu pilateksen kuuteen periaatteeseen: keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Pilatesmenetelmä sopii jokaiselle urheilijasta aloittelevaan liikkujaan.


Tervetuloa rohkeasti mukaan oppimaan uutta, lisäämään kehonhallintaa ja vahvistamaan lihaksia hauskalla tavalla! Tällä tunnilla päästään temppuilemaan ilma-akrobatian eri välineillä rengastrapetsilla ja hammocilla (kangaslenkki). Tunti on tarkoitettu kaikille ilma-akrobatiasta kiinnostuneille vasta-alkajille, aiempaa kokemusta ei vaadita. Toki voit osallistua tunnille, vaikka ilma-akrobatia olisi jo tuttuakin.

Vaatetuksena olisi hyvä olla pitkähihainen paita ja polvitaipeet peittävät trikoot (ei liukkaat). Huom, vain Keravalla! Ei sovi raskaana oleville.



Huolehdithan omasta vakuutuksesta. Padma joogastudio ei vakuuta asiakkaitaan.



jooga, soturi, tatuointi, kasi